Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Obiective

Modernizarea serviciilor publice de ocupare și în special întărirea capacității de furnizare a acestora impun activități și acțiuni care să conducă la o mai bună relație între SPO (Serviciul Public de Ocupare) și clienții săi (în acest caz angajatorii).

Obiectivul general al proiectului: este să relaționeze oferta SPO cu așteptările clienților (angajatorii) prin îmbunătățirea și facilitarea accesului la servicii de calitate de tip ”self-service”.

Obiectivul operațional: activitățile proiectului urmăresc să vină în sprijinul clienților SPO, în speță angajatorii, în scopul satisfacerii nevoilor lor privind accesul la serviciile oferite prin modernizarea și reorganizarea celor existente (crearea a două servicii noi), făcându-le mai ușor accesibile și de o mai bună calitate.

Obiectivele specifice:

O1. Întărirea capacității administrative a SPO, prin reorganizarea serviciului pentru preluarea declarației lunare privind obligațiile către bugetul asigurărilor pentru șomaj folosind touch screen-uri.

O2. Întărirea capacității administrative a SPO, prin preluarea on-line a locurilor de muncă vacante – realizarea unui portal și crearea unei baze de date cu angajatorii.

O3. Promovarea acestor servicii prin diseminarea informațiilor angajatorilor și realizarea unui rețele inter-regionale între solicitant și cei patru parteneri ai SPO.

O4. Evaluarea impactului serviciului de preluare automata a declarațiilor și preluare on-line a locurilor de muncă vacante prin organizarea: de focus-grupuri cu angajatorii, a unui studiu privind funcțiile ce trebuie să deservească acest serviciu, precum și studiul final privind satisfacția clienților în urma implementării sistemului, prin aplicarea unor chestionare.

Astfel proiectul urmărește îmbunătățirea SPO, aducând o contribuție importantă la promovarea imaginii, a eficienței, a calității serviciilor oferite și implicit a modernizării SPO. Aceste obiective sunt necesare dezvoltării instituționale a SPO, asigurând o mai bună desfășurare a întregii activități bazate pe: promptitudine, rapiditate, flexibilitate, cunoașterea tuturor serviciilor oferite și transparența în concordanță cu Politica de Ocupare la nivelul Uniunii Europene.

Rezultate

Rezultatele preconizate ale proiectului reprezintă beneficii pentru 8 agenții locale ale SPO și alte 21 puncte de lucru din cele 5 județe (Satu Mare, Hunedoara, Sibiu, Vaslui, Dâmbovița) care vor contribui la realizarea obiectivelor proiectului și sunt în corelare cu activitățile proiectului. Prin implementarea acestui proiect multi-regional serviciul public de ocupare va fi mai accesibil iar clienții săi (angajatorii) vor beneficia de servicii de calitate, corespunzătoare cerințelor europene.

Implementarea celor 43 de sistemelor touch-screen în regim de ”self-service” pentru depunerea declarațiilor lunare privind evidența nominală a salariaților de către angajatori și de preluare on-line a ofertei locurilor de muncă, evidențiază modernizarea efectivă a serviciului public de ocupare.

Indicatori

Valoare

Numărul agenţiilor de ocupare care furnizează servicii de tip “self-service”

29

Ponderea şomerilor beneficiari de servicii de tip “self-service” în total şomeri înregistraţi la o agenţie (%)

30

Gradul de satisfacţie a clienţilor SPO (pe o scară de la 1 la 10)

8

Număr angajatori care vor beneficia de self-service in cele 5 județe

40000

Ponderea angajatorilor care vor beneficia in primele 3 luni de implementare de self-service

80

Valoare

„Serviciul Public de Ocupare – calitate, accesibilitate și promptitudine”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investeşte în oameni!”, se derulează în perioada 01 martie 2012 – 31 august 2013 în Regiunile Centru, Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Muntenia, implementat de AJOFM Sibiu în parteneriat cu AJOFM Vaslui, AJOFM Satu-Mare, AJOFM Hunedoara, AJOFM Dâmbovița, Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu și SC IQuest Technologies SRL.

Proiectul se înscrie pe Axa prioritară 4 – Modernizarea serviciului public de ocupare, Domeniul major de intervenţie 4.1.- Întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare superior şi are valoarea totală de 8.324.964,44 ron din care 5.035.260,75 ron finanţare nerambursabilă.

Aprecieri

Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi.

Nam eget dui. Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam neque sed ipsum.

Facilitati

  • portalul eajofm.ro poate fi accesat de pe calculatorul personal, touch screen din sediile AJOFM şi de pe telefonul mobil
  • portalul este destinat persoanelor care au loc de muncă dar care vor să fie în legătură permanentă cu informaţiile din piaţa muncii, persoanelor şomeri indemnizaţi, persoanelor şomeri ne-indemnizaţi, angajatorilor şi angajaţilor din AJOFM-uri
  • fiecare grup ţintă prezentat mai sus beneficiază, folosind portalul, de servicii special dezvoltate pentru ei
  • persoanele fizice, indiferent de tipul lor, pot să configureze CV-ul în format europass, de asemenea pot să configureze şi scrisori de intenţie
  • persoanele şomeri indemnizaţi primesc alerte pe diverse canale cu privire la data prezentării la viză , viză pe care o pot efectua de la orice punct din ţară care face parte din acest program
  • persoanele şomeri indemnizaţi şi ne-indemnizaţi primesc consiliere electronic atât din partea angajaţilor AJOFM prin recomandări de locuri de muncă disponibile cât şi automat din partea sistemului
  • angajatorii au la dispoziţie mecanisme simple de comunicare a locurilor de muncă disponibile sau ocupate cu şomer indemnizat la AJOFM conform legii fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la sediile acestora
  • angajatorii au posibilitatea de a trimite declaraţiile rectificative către AJOFM folosind portalul
  • sistemul pune atât la dispoziţia persoanelor fizice cât şi a angajatorilor o bursă a locurilor de muncă
  • sistemul informează, consiliază utilizatorii pe diverse canale